Замовити

Залиште заявку, наш менеджер зв’яжеться з Вами

Запитання та відповіді

Шановні підприємці!

Звертаємо Вашу увагу, що якість відповіді залежить від якості заданого питання.
Тому, будь ласка, описуйте ситуацію якомога повніше аби уникнути потреби уточнень, дописувань, непорозумінь та неефективного використання Вашого часу.

Задати питання

✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸

Дата: 24.09.2020 р.

Питання: Добрый день.Прошу помочь по такому вопросу Мне назначается пенсия по 3группе инвалидности и мне предлагают разорвать договорГПД с компанией Что можно сделать в этой ситуации Заранее благодарна.

Відповідь: Добрий день!
Припинення виплати пенсії інваліду ІІІ групи, відповідно до п.3 ст. 35 ЗУ “Про загальнообовязкове деражвне страхування”
передбачено у двох випадках:
– у зв’язку з відновленням здоров’я;
– якщо особа не з’явилась на повторний огляд без поважних причин.
Тому, на якій підставі пропонують розірвати договір ЦПХ – незрозуміло.

______________________________________________________________________________

Дата: 03.09.2020 р.

Питання: Прошу надати інформацію, якщо Представник компанії Ейвон хоче співпрацювати в якості Партнера за Цивільно- правовим договором, але отримує соціальну виплату до 3 років  на дитину та елементи. Чи не вплине їй на дані виплати співпраця за договором ЦПД?

Відповідь: Зазначена виплата не залежить від сум доходу, які отримує сім’я. Вона залежить лише від факту народження дитини.
Виплата допомоги по догляду за дитиною припиняється:

  • при досягненні дитиною 3-річного віку;
  • з дня працевлаштування на повний робочий день отримувача (виходу з відпустки по догляду за дитиною до 3 років);
  • з дня призначення отримувачу допомоги іншої допомоги: по безробіттю або матеріальної допомоги по безробіттю.
  • позбавлення отримувача допомоги батьківських прав;
  • відмови отримувача допомоги від виховання дитини;
  • тимчасового влаштування дитини на повне державне утримання;
  • відібрання дитини в отримувача допомоги без позбавлення батьківських прав;
  • припинення опіки або звільнення опікуна від його повноважень;
  • перебування отримувача допомоги у місцях позбавлення волі за рішенням суду;
  • скасування рішення про усиновлення дитини або визнання його недійсним;
  • смерті дитини;
  • смерті отримувача допомоги.

Тобто, отримання коштів за договром цивільно-правового характеру на дану виплату не впливає.

______________________________________________________________________________

Дата: 20.08.2020 р.

Питання: Здравствуйте! Представитель эйвон работает на государственном предприятии завскладом, является материально ответственным лицом, в связи с чем каждый год заполняет декларацию о доходах. Имеет ли право такой представитель сотрудничать с компанией эйвон в качестве партнера по ГПД? Нужно ли отражать в декларации о доходах комиссионные от эйвон? Как правильно их отражать, если можно? Не будет ли проблем у данного партнёра, если он будет получать доход от эйвон и дальше продолжать работать завскладом на предприятии? Спасибо.

Відповідь:
Згідно з п.2 ст. 1 ЗУ “Про державну службу” державний службовець – це громадянин України, який займає посаду державної служби в органі державної влади, іншому державному органі, його апараті (секретаріаті) (далі – державний орган), одержує заробітну плату за рахунок коштів державного бюджету та здійснює встановлені для цієї посади повноваження, безпосередньо пов’язані з виконанням завдань і функцій такого державного органу, а також дотримується принципів державної служби.

ВІдповдіно до абз в) п.1 ст. 3 ЗУ “Про запобігання корупції” державні службовці є суб’єктами на яких поширюється дія даного закону.
Пунктом 1 ст. 25 ЗУ “Про запобігання корупції” передбачено, що таким особам заборонено займатись  іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю, якщо інше не передбачено Конституцією або законами України. Конституція жодної згадки про вказану ситуацію не містить.
Закон про запобігання корупції робить виключення лише для депутатів різного рівня.

Висновок: Ваш Представник не може укласти договір ЦПХ з Avon.

______________________________________________________________________________

Дата: 10.07.2020 р.

Питання: Я координатор, сейчас нас называют “Партнёрами”. Нам платят каждую кампанию вознаграждение за выполненную работу. Кампания длится 3 или 4 недели по усмотрению Компании Эйвон. Я ФОП, на едином налоге, плачу 5%.
Обычно мы получаем вознаграждение по окончании каждой кампании и нам присылают Акт о выполненных работах. Мы его подписываем и отправляем обратно в компанию. В налоговую идёт такой же экземпляр от компании.
В связи с глобальной поломкой системы в Эйвоне, в 8 кампании, которая окончилась 29.06.20 нам выплатили часть вознаграждения.
Но акт на эту сумму не присылали. А затем, когда система заработала,  06.07.2020 мне пересчитали остаток вознаграждения.
Это уже 3 квартал.
Теперь мне прислали акт о выполненных работах, от 03.07.20, в котором значится, что с 31.05.20 по 30.06.20 я оказала услуги. Один акт на эти две перечисленные суммы. Я его подписала и отправила обратно. Я сейчас должна подавать декларацию и оплачивать налог.
Мне показывать, как доход 2 квартала сумму, которую мне перечислили на карточку во 2 кв?
И в 3 кв показывать сумму, перечисленную на карточку в 3 кв?
Или я должна, как в акте оплатить всю сумму, но когда?

Объясните, пожалуйста.

Відповідь:

Поскольку, Вы – ФОП, 3 группа (5%), Ваши доходы считаются исключительно по сумме полученных денег.
Для Вас дата составления акта не имеет значения и сумма, указанная в акте на Ваши доходы не влияет.
Акт имеет значение для Компании, поскольку подтверждает ее затраты.
Для Вас: акт – это документ, который гарантирует, что услуги были оказаны и Компания их приняла.

Во втором квартале Вы получили определенную сумму – это и будет сумма, которую надо задекларировать во 2 квартале и с нее уплатить налог 5%.
В третьем квартале, Вы также получили сумму – это сумма, которую Вы задекларируете и заплатите налог 5% за 3 квартал.

______________________________________________________________________________

Дата: 26.05.2020 р.

Вопрос: Мой представитель – военнослужащий, который работает по контракту и подает декларацию о доходах, но хочет сотрудничать с AVON по договору ГПД. Вjзможно ли сотрудничество?

Відповідь:
Відповідно до п.8 ст. 20 ЗУ “Про військовий обов’язок і військову службу” від 25.03.1992р.
окремі військові посадові особи, крім  … військових посадових осіб з числа військовослужбовців військової служби за контрактом осіб рядового складу, …осіб сержантського і старшинського складу, військовослужбовців молодшого офіцерського складу військової служби за контрактом осіб офіцерського складу, зобов’язані подавати щороку до 1 квітня декларацію особи,уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в порядку та на умовах, встановлених Законом України “Про запобігання корупції”.
Іншими словами, Ваш представник працює за контрактом та є офіцером старшого чи вищого офіцерського складу.

Зазначені посадові особи, відповідно до абз г) пп. 1 ч.1 ст. 3, п. 1 ст. 1 Закону України “Про запобігання корупції” є суб’єктами декларування. Відповідно до п.1 ст. 25 зазначеного закону  таким особам заборонено займатись
іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю, якщо інше не передбачено Конституцією або законами України.
Конституція жодної згадки про вказану ситуацію не містить.
Закон про запобігання корупції робить виключення лише для депутатів різного рівня.

Висновок: Ваш Представник не може укласти договір ЦПХ з Avon.

______________________________________________________________________________

Дата: 21.05.2020 р.

Вопрос: Добрый день! Подскажите я сейчас работаю координатор компании “ДП Avon Косметикс Юкрейн”  у меня Компания каждых три недели с зарплаты снимает сама налог  он выходит очень большой. Меня интересует если я перейду на единый налог, открою ЧП и буду сама оплачивать свой налог подскажите какой я буду платить налог, какой процент и как часто нужно оплачивать?

Ответ: Вы можете открыть ФОП на упрощенной системе с уплатой 5% от суммы полученной выручки + за каждый месяц необходимо платить минимальный взнос по ЕСВ, который составляет 22% от минимальной зарплаты. На 2020 год сумма ежемесячного взноса составляет: 1039,06 грн (за квартал – 3117,18 грн)  Единый налог и ЕСВ платят раз в квартал: ЕСВ до 20 апреля, до 20 июля, до 20 октября, до 20 января. Единый налог: до 19 мая, до 19 августа, до 19 ноября, до 19 февраля. (даты надо отслеживать, поскольку, имеют значение выходные и нерабочие дни).
Вы можете открыть ФОП на упрощенной системе с уплатой 3% + НДС+за каждый месяц необходимо платить минимальный взнос по ЕСВ, который составляет 22% от минимальной зарплаты. На 2020 год сумма ежемесячного взноса составляет: 1039,06 грн. (за квартал – 3117,18 грн)  В таком случае необходимо будет следить за своевременной регистрацией налоговых накладных, подавать ежемесячно отчетность по НДС . Единый налог и ЕСВ платят раз в квартал: ЕСВ до 20 апреля, до 20 июля, до 20 октября, до 20 января. Единый налог: до 19 мая, до 19 августа, до 19 ноября, до 19 февраля. (даты надо отслеживать, поскольку, имеют значение выходные и нерабочие дни). НДС платят до 30 числа каждого следующего месяца за отчетным.
Вы можете открыть ФОП на общей системе с необходимостью ведения учета всех затрат, список которых приведен в ст. 177 Налогового кодекса, уплатой авансового взноса по НДФЛ за каждый квартал, рассчитанного как разница между выручкой и подтвержденными (уплаченными) затратами, и уплатой ЕСВ, который будет ежемесячно не меньше, чем 22% от минимальной зарплаты, но по результатам года должен быть пересчитан, и в случае, если полученный ежемесячная прибыль превысит сумму 4723 грн (минимальная зарплата на 2020 год)  ЕСВ необходимо будет доплатить за каждый такой месяц в размере 22% с суммы превышения.

______________________________________________________________________________

Дата: 05.05.2020 р.

Питання:  Я являюсь координатором Avon и у меня оформлено СПД 3-я группа, могу ли я перейти на 2-ю группу?  Почему именно 3-я группа нужна для сотрудничества с Avon?

ВІдповідь: Координатори надають Компанії послуги. Компанія є юридичною особою яка сплачує податок на прибуток на загальних підставах. Згідно з п.2 ст. 291 ПКУ СПД 2 групи не мають права надавати послуги юридичним особам платникам податку на загальних підствах, вони можуть вести господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства.

______________________________________________________________________________

Дата: 04.05.2020 р.

Питання: Добрий день! Я є партнером Компанії AVON , СПД на єдиному податку, 3 група – 5%. ФОПам надали звільнення від сплати податків за березень, квітень 2020 р. У мене 2 питання:

1) Скажіть, будь ласка, якщо я вже сплатила ЄСВ 1039,06 гр. за березень, можу я не платити за травень-червень?

2) Звільнення від податку розповсюджується лише на ЄСВ чи й на  податок 5% від доходу теж?

Відповідь:

  1. Звільнення від сплати ЄСВ надано за березень та квітень 2020 р. Тобто, за травень та червень 2020 року сплачувати ЄСВ потрібно. Якщо Ви вже сплатили за березень 2020 року, то для врахування вказаної суми в оплату, наприклад за травень 2020 року, Вам потрібно буде правильно заповнити та подати Додаток Д5 (Річний Звіт з ЄСВ) у якому Ви зазначите, що за березень -квітень Ви вирішили не нараховувати ЄС. У відповідних графах Звіту Ви проставите “0”.
  2. Звільнення розповсюджується виключно на ЄСВ, єдиний податок (5%) за березень 2020 року потрібно розрахувати та сплатити у складі єдиного податку за 1 квартал 2020 року. Відповідно за квітень 2020 року також потрібно буде нарахувати та сплатити податок (5%) при сплаті єдиного податку за 2 квартал 2020 року.

______________________________________________________________________________

Дата: 15.04.2020 р.

Питання: Добрый день. Я являюсь частным предпринимателем. Подскажите, пожалуйста, нас освободили от уплаты за ЕСВ за март-апрель согласно постановлению КМУ. А некоторые инспекторы говорят, что все равно нам нужно будет платить, так как у нас был официальный доход в марте и апреле. Подскажите, пожалуйста, надо нам все-таки платить ЕСВ за март-апрель или нет?

Відповідь: Ви праві. ФОП звільняються від сплати ЄСВ за березень -квітень за СЕБЕ. Якщо є наймані працівники ЄСВ на їх доходи потрібно сплатити на суму нарахованого доходу, але у будь-якому випадку, на рівні не нижче мінімального страхового внеску.

Відповідно до п.2 ЗУ №533-ІХ від 17.03.2020р. (далі- дослівно): “9-10. Тимчасово звільняються від нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску особи, зазначені у п. 4, 5 та 5-1 частини першої ст. 4 цього Закону, в частині сум, що підлягають нарахуванню, обчисленню та сплаті такими особами за періоди з 1 по 31 березня та з 1 по 30 квітня 2020 року за себе. При цьому положення абзацу другого п.2 ч.1 ст. 7 цього Закону щодо таких періодів для таких осіб не застосовуються.”

п.4 ч.1 ст. 4 ЗУ “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”: “4) фізичні особи – підприємці, в т. ч. ті, які обрали спрощену систему оподаткування”

Тобто для ФОПів- єдинників НЕ ПРАЦЮЄ вимога, ЗАЗНАЧЕНА В абзаці другому п.2 ч.1 ст. 7: “У разі якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному кварталі або окремому місяці звітного кварталу, такий платник зобов’язаний визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої цим Законом. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.”

А от єдиний податок потрібно сплатити за 1 квартал 2020 року, в т.ч. і з доходів отриманих у березні 2020 року.

______________________________________________________________________________

Дата: 06.04.2020 р.

Питання: Есть отсрочка отчета в налоговой за 1 кв. по СПД до какой даты?
сумму учитывать за З месяца  или можно за март не учитывать?

Відповідь: Чинне законодавство не передбачає перенесення строків подачі звітності СПД за 1 квартал 2020р.
Подача декаларації з єдиного податку здійснюється до 09 травня 2020 року.
Єдиний податок обчислюється за три повні місяця 1 кварталу 2020 року без виключення.

Водночас, на підставі п.52-1  підрозд. 10 розд.ХХ Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI (далі – ПКУ) за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня по 31 травня 2020 року, штрафні санкції не застосовуються.

______________________________________________________________________________

Дата: 24.03.2020 р.

Питання:  Добрый день. Я орендую помещение. В связи с карантином мы закрыты. Суборендодатель 18/03 сказали написать письмо работаем мы или нет,я написала, аргумент был что отменят оплату, за дни которые мы закрыты. А сегодня 24/03 присылают мне счет на полную оплату ссылаются на документ,что Я должна оплатить. Есть ли у меня правомерные основания не платить?
Документ копирую.

” Шановні партнери!
Постановою Кабінету Міністрів України №211 від 11.03.2020 року з урахуванням змін внесених згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 16 березня 2020 р. № 215 з 12 березня 2020 р. до 3 квітня 2020 р. на усій території України карантин.
Заборонено з 00 год. 01 хв. 17 березня 2020 р. до 3 квітня 2020 р. роботу закладів громадського харчування (ресторанів, кафе тощо), торговельно-розважальних центрів, інших закладів розважальної діяльності, фітнес-центрів, закладів культури, торговельного і побутового обслуговування населення, крім роздрібної торгівлі продуктами харчування, пальним, засобами гігієни, лікарськими засобами та виробами медичного призначення, засобами зв’язку, провадження банківської та страхової діяльності, а також торговельної діяльності і діяльності з надання послуг з громадського харчування із застосуванням адресної доставки замовлень за умови забезпечення відповідного персоналу засобами індивідуального захисту.
Відповідно до ч.1 ст. 726 Цивільного кодексу України за користування майном з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму.
Згідно з ч.6. ст. 726 Цивільного кодексу України наймач звільняється від плати за весь час, протягом якого майно не могло бути використане ним через обставини, за які він не відповідає.
Проте ситуація яка cклалася не підпадає під дію ч.6 ст. 726 ЦК України, наразі у Орендаря наявна можливість із використання орендованих приміщень, доступ до орендованих приміщень наявний та необмежений, прийняті Урядом обмежувальні заходи не забороняють використання орендованих приміщень безпосередньо Орендарем, його підрядниками, співробітниками, зокрема шляхом здійснення торговельної діяльності із застосуванням адресної доставки замовлень. Також Орендарем фактично здійснюється використання орендованих приміщень шляхом розміщення та зберіганням свого майна.

Законом України №530-IX від 17.03.2020 року, карантин віднесено до форс-мажорних обставин.
Відповідно до роз’яснень Торгово-промислової палати, які розміщені на її офіційному сайті, неможливість сплати за договорами оренди у зв’язку із відсутністю грошей не вважається форс-мажором, неможливість сплати не можна віднести до форс-мажорних обставин, якщо немає підтвердження технічних обмежень здійснення сплати.
Також необхідно зауважити, що ст. 617 Цивільного кодексу України передбачає звільнення особи від відповідальності за невиконання своїх зобов’язань, якщо вона доведе, що це порушення сталося внаслідок непереборної сили (форс-мажору), проте законодавством не передбачено звільнення особи від виконання самого зобов’язання.
Тобто у випадку із зобов’язанням зі сплати орендної (суборендної) плати, особа може бути звільнена від відповідальності за прострочення зобов’язання зі сплати орендної плати у разі припинення роботи банківської системи, проте це не звільняє особу від обов’язку фактично сплатити заборгованість.
Відповідно до ст. 629 Цивільного кодексу України визначено, що Договір є обов’язковим для виконання сторонами.
Відповідно до ст. 193 Господарського кодексу України суб’єкти господарювання повинні виконувати господарські зобов’язання належним чином відповідно до договору, не допускаються одностороння відмова від виконання зобов’язань.

Підсумовуючи наведене нижче, можна впевнено зазначити, – законодавчих підстав для припинення нарахування плати за користування приміщеннями згідно укладеного договору  – відсутні.
Відмова орендаря від використання орендованого приміщення у зв’язку із введенням карантину не є підставою для звільнення Орендаря від сплати орендної плати за Договором.

Водночас, ми як надійні та відповідальні партнери, з розумінням ставимося до ситуації, яка склалася в країні, готові розділити із Вами ці економічно важкі часи та з урахуванням Вашого звернення пропонуємо розглянути можливість знижки суборендної плати.”

Відповідь: Лист отриманий Вами від орендодавця, містить неточні посилання на законодавчі акти, а саме:
ст.726 Цивільного кодексу України від 16.01.2003р. №435-IV (далі – ЦКУ) стосується абсолютно іншої ситуації, має лише один пункт, наведений нижче дослівно:
1. У разі порушення обдаровуваним обов’язку на користь третьої особи дарувальник має право вимагати розірвання договору і повернення дарунка, а якщо таке повернення неможливе, – відшкодування його вартості.
Іншими словами, обгрунтування орендодавця не підтверджуються тими статтями ЦКУ на які він посилається у Листі.

Водночас, відповідно до п.6 ст.762 ЦКУ наймач звільняється від плати за весь час, протягом якого майно не могло бути використане ним через обставини, за які він не відповідає. До даного часу, суди розглядали обставини, за які не відповідає наймач на користь такого наймача, у випадках, коли наймач не допускався до орендованого приміщення, йому створювались перешкоди та інше.

Починаючи з 12.03.2020р. в Україні встановлено карантин – комплекс тимчасових заходів та обмежень, які запроваджуються урядом України з метою ліквідації епідемій (ст.ст. 1, 29 Закону про захист населення від інфекційних хвороб). Станом на дату встановлення карантину, він не був віднесений до складу форс-мажорних обставин.

Відповідно до ч.2 ст.141 Закону про ТПП та п.3.1 Регламенту ТПП «форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили) є надзвичайні та невідворотні обставини, що об’єктивно унеможливлюють виконання зобов’язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов’язків згідно із законодавчими та іншими нормативними актами».

Як випливає із наведеного визначення, сам по собі факт існування обставини (введення воєнного стану, введення карантину тощо) форс-мажором не є. Така обставина стане форс-мажорною лише у випадку, якщо особою буде доведено неможливість виконання через неї передбачених умовами договору зобов’язань.

Існування форс-мажорної обставини звільняє сторону договору від відповідальності за невиконання чи неналежне виконання зобов’язання, проте не звільняє від обов’язку виконати це зобов’язання після припинення форс-мажору.

18.02.2020р. вступив в дію Закон України №530-IX від 17.03.2020 р., відповідно до якого «карантин, встановлений Кабінетом Міністрів України» був внесений до переліку обставин непереборної сили (форс-мажору).

За загальним правилом непереборна сила є обставиною, яка «звільняє» особу від відповідальності (ст. 617 ЦК України). Відповідна норма поширюється як на громадян, так і підприємства, як на договірні, так і недоговірні зобов’язання, зокрема випадки завдання шкоди (ч.3 ст.1166, ч.5 ст.1187 ЦКУ, ч.2 ст.1209 ЦКУ).

Незважаючи на те, що карантин був віднесений до переліку форс-мажорних обставин, це не означає автоматичне звільнення суб’єктів господарювання від відповідальності. Вони мають довести, що порушення зобов’язання (умов договору) сталося внаслідок запроваджених обмежень.

Важливо, що значення мають виключно заборони Кабінету Міністрів України (карантин), а не інших органів, зокрема Київської міської державної адміністрації тощо. За певних умов «регіональні ініціативи» можна кваліфікувати непереборною силою, якщо сторони внесли в перелік форс-мажорних обставин конкретного договору «дії, рішення органів державної влади, місцевого самоврядування» тощо.

Окремі наслідки як карантину, так і обмежувальних рішень органів місцевої влади, які вже мають місце або можуть виникнути в майбутньому не визнаються форс-мажором. До таких випадків належать, зокрема, порушення обов’язків партнерами, відсутність потрібних для виконання зобов’язання грошових коштів.

Для «запуску процесу звільнення від відповідальності» необхідно проаналізувати укладений договір, наявність домовленостей з питань форс-мажорних обставин (перелік обставин, строки, порядок повідомлення, наслідки тощо), своєчасно та належним чином повідомити іншу сторону про виникнення обставин форс-мажору, підготувати необхідні докази впливу заборон на неможливість виконання конкретного обов’язку та звернутись із заявою до Торгово-промислової палати України за отриманням сертифікату про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили).

Порядок звернення (регламент), строки видачі сертифікатів, орієнтовний перелік документів, зразки заяв тощо перебувають у вільному доступі на веб-порталі Торгово-промислової палати України.

Форс-мажор засвідчуються за кожним окремо зобов’язанням (договором), і тягар доведення виникнення, існування та впливу таких обставин для конкретного обов’язку лежить саме на заявнику. ТПП самостійно не здійснює збір доказів, але може в процесі розгляду вимагати подання оригіналів документів для огляду, додаткових відомостей, документів, пояснень тощо.

Оскільки непереборною силою є надзвичайні та невідворотні обставини, які об’єктивно унеможливлюють виконання зобов’язань (ст. 14-1 Закону про ТПП), можна розраховувати на звільнення від відповідальності, якщо дійсно неможливо виконати обов’язки, і така об’єктивна неможливість зумовлена заборонами, які зазначені у Постановах КМУ від 11.03.2020 року №211 та від 16.03.2020р. №215.

Будь-які труднощі, ускладнення, а тим-більше небажання виконувати зобов’язання під час карантину не є непереборною силою.

У разі визнання карантину форс-мажорною обставиною для конкретного обов’язку, підприємця буде звільнено від негативних наслідків порушення договору (штрафів, пені, необхідності виконання додаткових обов’язків тощо). Але це не означає, що договір припиняється, і більше не потрібно виконувати основне зобов’язання: сплачувати гроші або надавати послуги тощо.

______________________________________________________________________________

Дата: 12.02.2020 р.

Питання: В мою команду зарегистрирован новый партнер, у которого уже открыто ЧП в другой сфере деятельности.
Хотела бы уточнить какие именно КВЭДы необходимо дописать в Вытяг с реестра.На персональной странице в разделе Информация в Памятке координатора для регистрации СПД в случае, если у координатора уже открыто ранее СПД надо предоставить Копию извлечения из государственного реестра с вписанными в него КВЕДами для Координаторов (73.11 46.18 82.99 Предоставление вспомогательных коммерческих услуг, н.в.и.у.). В налоговой инспекции сообщают. что КВЭД 82.99 уже не действует и предлагают заменить на 46.18. Как правомочно поступить?

Відповідь: Згідно з договором, КВЕД партнерів повинні бути:

4.2.1. згідно з Класифікацією видів економічної діяльності ДК 009:2005:
–  Посередництво в спеціалізованій торгівлі іншими товарами;
–  Рекламна діяльність;
–  Надання інших комерційних послуг.

або
4.2.2 згідно з Класифікацією видів економічної діяльності ДК 009:2010:
–  Діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами – 46.18
–  Рекламні агенства – 73.11;
–  Надання допоміжних комерційних послуг.

Останній КВЕД-2010 дослівно звучить: “82.99 Надання інших допоміжних комерційних послуг, н.в.і.у.
Цей клас включає:
– забезпечення стенографічного документування та стенографічного запису судових засідань і транскрипцію (переписування) записаних матеріалів, таких як:
судові доповіді або послуги зі стенографування
громадські стенографічні послуги
-уведення титрів між кадрами в реальному часі, тобто одночасно із трансляцією телевізійних програм, зустрічей, засідань, конференцій
-послуги з нанесення кодів адрес
-послуги з нанесення штрих-кодів
-діяльність організацій зі збирання коштів на благодійні потреби, що їх здійснюють за винагороду або на основі контракту
-послуги з вилучення коштів за несплату
-послуги зі збирання грошей за паркування автомобілів
-діяльність незалежних аукціоністів
-адміністрування програм лояльності
-перепродаж стартових пакетів і скретч-карт поповнення рахунку мобільного зв’язку без активації послуги зв’язку
-іншу допоміжну діяльність, яку надають підприємствам, не віднесену до інших угруповань”

КВЕД 82.99 є діючим і Ви знайдете його за посиланням на сайт статистики: http://kved.ukrstat.gov.ua/KVED2010/82/KVED10_82_99.html

______________________________________________________________________________

Дата: 22.01.2020 р.

Вопрос: Добрый день. Я ФОП. ЗП от компании получаю в РАЙФАЙЗЕН банк .На днях узнала,что я не могу снимать с карточки и рассчитываться ей в магазинах и т.д. И как быть -как я могу пользоваться своими деньгами которые заработала?.Налог и ЕСВ плачу ежемесячно.В основном просто снимаю деньги в кассе.Спасибо. 

Відповідь: Дана норма діяла всього лише 3 дні.
Національний банк скасував норму про перерахування коштів з рахунків ФОПів після сплати податків і зборів з 17.01.2020р.

______________________________________________________________________________

Дата: 15.01.2019 р.

Вопрос: Здравствуйте. Я ЧП 3 группы налогообложения. Была зарегистрована на неподконтрольной территории, с декабря 2019 г перевела деятельность и оплату налогов из Мариуполя в Доброполье Донецкой обл.
Меня в налоговой обязывают заполнить форму №20-ОПП. Офиса я не имею. Квартира проживания на подконтрольной территории съемная. Прописка донецкая. На сколько законно съемное жилье отмечать как объект налогообложения?

Відповідь: Вимога законна.

Місцезнаходження – місце проживання або інша адреса, за якою здійснюється зв’язок з фізичною особою – підприємцем (п.5 ч.4 ст. 9 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань” від 15.05.2003р. № 755-IV). Зазначене підтверджується і Листом Міністерства юстиції України від 23.01.2018р. N 1028/8.4.3/Ін-18

Згідно з п.8.5 Наказу Міністерства фінансів України “Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів” від
09.12.2011р. № 1588 у разі зміни відомостей про об’єкт оподаткування, а саме: … місцезнаходження, …, платник податків надає до контролюючого органу за основним місцем обліку повідомлення за формою № 20-ОПП з оновленою інформацією …

______________________________________________________________________________

Питання: Какие санкции, если я трачу деньги с карточки в магазинах и пополняю телефон и интернет, это все траты для
бизнеса? Как быть в данной ситуации?

Відповідь:
На сьогодні штрафних санкцій немає. Згідно з п.7 Постанови НБУ №162 від 27.12.2019г.”За поточними рахунками в національній валюті фізичних осіб-підприємців…, здійснюються всі види розрахунково-касових операцій відповідно до умов договору та законодавства України, крім операцій, пов’язаних із власними потребами. Ці особи після сплати податків, зборів та інших платежів, передбачених законом, мають право перерахувати кошти з таких рахунків на власні поточні рахунки, відкриті для власних потреб.” На сьогодні, вже є випадки, коли банк відмовляється провести операції (блокує операції) або видати гроші з рахунку (не видає гроші з рахунку), поки не буде підтверджено факт сплати податків. Яким чином підтверджувати факт сплати податків на сьогодні також роз’яснень немає.

Зі свого боку, з метою можливості отримання грошей готівкою і можливості перерахувати гроші на особисту картку з рахунку ФОП, можемо запропонувати надати в банк копії документів про сплату податків на 3 квартал 2019 року, оскільки, терміни сплати податків за 4 квартал 2020 рік ще не настав, а також узгодити на майбутнє процедуру такого підтвердження, згідно алгоритму, затвердженого Вашим банком.

⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶⎶

Дата: 14.01.2019 р.

Питання: В связи с новым постановлением Гос банка могу ли я использовать
средства с карточки ФОП, на которую получаю вознаграждение для оплаты
услуг, в магазинах и т.п.

Відповідь: Ні, Ви не маєте права з 01.01.2020р. витрачати на власні потреби кошти з картки ФОП.

Підстава: Постанова НБУ від 27.12.19г. №162.

ПОДЗВОНИТИ НАМ