Зміни для ПКУ: Нагадуємо, ще 16 січня парламентом був ухвалений законопроект №1210, а вчора він був підписаний Президентом. Відтепер це Закон № 466-ІХ, завдяки якому ПКУ зазнає суттєвих змін.
Що ж передбачає даний Закон?
А це низка змін, спрямованих на вдосконалення та спрощення системи адміністрування податків, її узгодження зі світовими стандартами. До того ж він має на меті запровадження міжнародних стандартів податкового контролю для всіх учасників міжнародної торгівлі та імплементацію положень Плану протидії практикам розмивання оподатковуваної бази й виведення прибутку з-під оподаткування (План дій BEPS).
Закон № 466-ІХ також вдосконалює систему адміністрування податків та розширює можливості онлайн-сервісів для платників. Відтепер платник, який подає звітність в електронному вигляді або пройшов електронну ідентифікацію олнайн в електронному кабінеті, зможе подати заяву про бажання отримувати документи від податкових органів у електронному вигляді. Реалізація положень Закону також розширює інвестиційні стимули шляхом запровадження прискореної амортизації основних засобів.
Крім того, Президент України звернувся до КМУ з низкою пропозицій. Зокрема щодо визначення чітких та зрозумілих правил оподаткування контрольованих іноземних компаній у зв’язку з підписанням Закону № 466-IX.
У листі на ім’я Прем’єр-міністра Глава держави запропонував внести до Верховної Ради законодавчі ініціативи з метою впровадження прозорих і деталізованих механізмів реалізації положень щодо обмежень, запроваджених для запобігання ухиленню від оподаткування; визначення чітких та зрозумілих правил оподаткування контрольованих іноземних компаній, а також надання платникам податків достатнього часу для забезпечення збору даних та інформації, необхідних для декларування відповідних об’єктів оподаткування (з урахуванням обмежувальних заходів, пов’язаних з поширенням у світі COVID-19). Також, на думку Президента, має бути зменшений розмір штрафів за окремі незначні податкові правопорушення.
Уряд повинен забезпечити захист даних та інформації, отриманих органами контролю зі звітності резидентів України щодо доходів, зокрема, отриманих з джерел за межами України, а також даних, які одержуються від компетентних органів іноземних держав відповідно до закону. Має бути розглянуте питання щодо встановлення кримінальної відповідальності за незаконне розголошення таких даних та інформації.